126 éve a tiszta Budapestért
Hulladéknaptár
Ügyfélszolgálat

Gyakran ismételt kérdések a QR-kódos azonosítási rendszerrel kapcsolatban

Mire szolgál a QR-kód a matricán?           

A QR-kód egy egyedi azonosító, melyet munkatársaink egy speciális jelszóval védett zárt rendszerű programban leolvasva azonosítani tudják, hogy az adott edény mely fogyasztási helyhez tartozik. Ez az információ nagyban megkönnyíti kollégáink munkáját, valamint hozzájárul, hogy a jövőben még pontosabb szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek. További információ a tartályazonosító matricák felhelyezéséről itt érhető el. Köszönjük, hogy a matrica felragasztásával segítik a munkánkat.

A matrica innentől mindent rögzít tartályomon?

A matrica nem rögzít adatokat, mindössze azt mutatja meg egy speciális jelszóval védett zárt rendszerű programban leolvasva munkatársaink részére, hogy az adott edény melyik fogyasztási helyhez tartozik. Ez az információ nagyban megkönnyíti kollégáink munkáját, valamint hozzájárul, hogy a jövőben még pontosabb szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek. További információ a tartályazonosító matricák felhelyezéséről itt érhető el. Köszönjük, hogy a matrica felragasztásával segítik a munkánkat.

Az adatok kezeléséhez nem szükséges a beleegyezésem?

A matrica semmilyen személyes vagy egyéb speciális adatot nem rögzít, vagy tartalmaz. További információ a tartályazonosító matricákról itt elérhető el, Társaságunk adatkezelési tájékoztatóját itt tudja megismerni.

Miért kell felmatricázni a tartályokat?       

A hulladékgyűjtő-tartályok azonosítását Nyugat-Európa több nagyvárosában már sikerrel alkalmazzák A matricákon található QR kód egy egyedi azonosító, melyet munkatársaink egy speciális jelszóval védett programmal leolvasva azonosítani tudják, hogy az adott edény mely fogyasztási helyhez tartozik. Ez az információ nagyban megkönnyíti kollégáink munkáját, valamint hozzájárul, hogy a jövőben még pontosabb szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek. További információ a tartályazonosító matricák felhelyezéséről itt érhető el.  Köszönjük, hogy a matrica felragasztásával segítik a munkánkat.

Mi történik, ha nem lesz matrica egy tartályon? 

A matricák felhelyezését és a tartályok használatát rendszeresen ellenőrizzük, amennyiben munkatársaink bármilyen problémát, eltérést, vagy matrica hiányát tapasztalják, úgy ügyfélszolgálatunk felveszi az ingatlan tulajdonosával a kapcsolatot, hogy a problémát mielőbb orvosolni lehessen. Amennyiben a kiküldött matricák számában, vagy a tájékoztató levelünkben közölt adatokban bármilyen eltérést tapasztal, itt tudja bejelenteni. További információ a tartályazonosító matricák felhelyezéséről itt érhető el.  Köszönjük, hogy a matrica felragasztásával segítik a munkánkat.

Mi történik, ha nem vagyok otthon, amikor kijönnek a kollégáik személyes adategyeztetésre?

Munkatársaink kizárólag előzetesen telefonos időpontegyeztetést követően keresik fel ügyfeleinket, amennyiben ellenőrzés során a matricával kapcsolatban valamilyen problémát, eltérést, a matrica felragasztásának a hiányát tapasztalták. Kérjük, hogy segítsék az előre egyeztetett időpontban érkező kollégáink munkáját.

Odaadhatom a matricát másnak?  

Kérjük, saját (akár felesleges) matricáját semmi esetre se adja oda másnak, ugyanis az azon található egyedi kódok adott fogyasztási helyhez vannak társítva, így nem megfelelő címen található matricázott tartályt munkatársaink elszállíthatják. Amennyiben a kiküldött matricák számában, vagy a tájékoztató levelünkben közölt adatokban bármilyen eltérést tapasztal, itt tudja bejelenteni. További információ a tartályazonosító matricák felhelyezéséről itt érhető el.  Köszönjük, hogy a matrica felragasztásával segítik a munkánkat.

Megsérült a tartály, amin a matrica van, mit tegyek?     

Sérült tartály bejelentését itt tudja megtenni ügyfélszolgálatunk részére, ahol munkatársaink készséggel állnak ügyfeleink rendelkezésére. Az új tartály már a matricával ellátva fog megérkezni.

Mi történik, ha a matricát odaadtam a bérlőnek?            

A matricán található QR kód fogyasztási helyet azonosítják, így miután a matrica az eredeti fogyasztási helyen maradt, ha azt a tartályra felragasztották, nincs további tennivalójuk. Köszönjük, hogy a matrica felragasztásával segítették a munkánkat.

Mi történik, ha eladom az ingatlant?         

Ingatlan eladása esetén a hatályos jogszabályok (26/2013. (IV. 18.) Fővkgy. rendelet) alapján ingatlanhasználó 15 napon belül köteles a tulajdonosváltozást bejelenteni Társaságunk részére. A tartály miután adott címhez van rendelve, továbbá miután az FKF tulajdona, marad az eredeti címen, ahol az új tulajdonos - akinek ugyancsak bejelentési kötelezettsége van a szolgáltatás átírására – ezzel fogja tudni a hulladékszállítási közszolgáltatást igénybe venni. További információ a tulajdonosváltozás bejelentéséről itt érhető el

Miért pont a mi utcánkat választották ki?

Az új rendszer tesztelését egy szűkebb ügyfélkör bevonásával végezzük. A projektben résztvevő címeket szakmai alapon, reprezentatív jelleggel jelöltük ki. A matricákat díjmentesen biztosítjuk ügyfeleink részére, így az semmilyen plusz költséget nem jelent. A matrica felhelyezésével nagyban megkönnyítik kollégáink munkáját, ugyanis a QR kódot egy speciális jelszóval védett zárt rendszerű programban leolvasva azonosítani tudják, hogy az adott edény mely fogyasztási helyhez tartozik. Ez az információ hozzájárul, hogy a jövőben még pontosabb szolgáltatást nyújthassunk ügyfeleinknek.

Az előkészítésben részt vevő ügyfeleink a jövőben az elsők között érhetik el az FKF fejlesztés alatt álló, ügyfélközpontú, 21. századi digitalizált szolgáltatásait. Köszönjük, hogy a matrica felragasztásával segítik a munkánkat.

Miért nekem kell matricázni a tartályt?     

A gyűjtési napokon általános jelenség, hogy a tartályok nem közvetlen az ingatlan elé, hanem egy könnyen megközelítő helyre kerülnek kihelyezésre, akár több fogyasztóé is egy helyre húzva. Munkatársaink ezekről a tartályokról nem tudják eldönteni, hogy pontosan mely címekhez tartoznak. Ezen felül a kiküldött tájékoztató levélben található adatok ügyfeleinknek is segítséget nyújthatnak, hogy ha bármilyen változást korábban nem jeleztek Társaságunk részére, most ezt utólag megtegyék. 

Amennyiben a kiküldött matricák számában, vagy a tájékoztató levelünkben közölt adatokban bármilyen eltérést tapasztal, itt tudja bejelenteni. További információ a tartályazonosító matricák felhelyezéséről itt érhető el.  Köszönjük, hogy a matrica felragasztásával segítik a munkánkat.

 Ez az én kukám, mi történik, ha én nem járulok hozzá a matricázásához?

A fővárosban a hulladékbegyűjtést Budapest Főváros Önkormányzata Közgyűlésének 26/2013. (IV. 18.) önkormányzati rendelete a Budapest főváros területén végzett hulladékgazdálkodási közszolgáltatásról szabályozza. A hivatkozott jogszabály 18. § (2) bekezdése alapján a hulladék elszállítását Társaságunk kizárólag általunk biztosított tartályból végzi, amely tartályok Társaságunk tulajdonát képezik. Egyéb – esetleg egyedileg vásárolt - tartállyal a közszolgáltatás nem vehető igénybe. Amennyiben Ön ilyen tartállyal rendelkezik, kérjük soron kívül vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal a díjmentesen hívható +36 80 353 353-as ügyfélszolgálati telefonszámon.

Rossz tartályra ragasztottam a matricámat, mit tegyek?

Ezzel kapcsolatos igényét  itt tudja bejelenteni ügyfélszolgálatunk részére, ahol munkatársaink követően kollégáink a matricát érvénytelenítik és postai úton küldenek új matricát. Köszönjük, hogy az új matrica felragasztásával is segítik a munkánkat.

Amennyiben tartály cserét kérek, hogy fog átkerülni a matrica? 

A cserénél kiszállított új tartály már matricával ellátva érkezik. További információ meglévő tartály cseréjéről itt érhető el.

A matrica felragasztás közben megsérült, kérhetem a pótlását?

Ezzel kapcsolatos igényét  itt tudja bejelenteni ügyfélszolgálatunk részére, ahol munkatársaink követően kollégáink a matricát érvénytelenítik és postai úton küldenek új matricát. Köszönjük, hogy az új matrica felragasztásával is segítik a munkánkat.