126 éve a tiszta Budapestért
Hulladéknaptár
Ügyfélszolgálat

Tájékoztató a kiegészítő kompenzációs szolgáltatási csomagról az érintett kerületek lakóinak

Július 07.
Főoldali hírek, Koronavírus, Koronavírus hulladékszállítás, hulladékleadás, Koronavírus lomtalanítás
Tájékoztató a kiegészítő kompenzációs szolgáltatási csomagról az érintett kerületek lakóinak

A járványhelyzet miatt elmaradt lomtalanításban érintett kerületek lakossága részére - átmeneti jelleggel - kiegészítő kompenzációs szolgáltatási csomagot ajánlunk fel. Az FKF Nonprofit Zrt. Vezetősége úgy döntött, hogy a járvány enyhülésére tekintettel a lehetséges legkorábbi időpontban, 2020. július 6-án újraindítja a lakossági lomtalanítást Budapesten.

Azon kerületek lakossága számára, ahol a három hónapos rendkívüli járványhelyzet miatt a lomtalanítást nem lehetett a tervezett időpontban megtartani, Társaságunk átmeneti jelleggel kiegészítő kompenzációs szolgáltatási csomagot ajánl fel, hogy a háztartások a felhalmozódott lomoktól mielőbb megválhassanak. 

A kiegészítő kompenzációs szolgáltatási csomag 2020. július 6-tól érhető el, kizárólag az érintett kerületek lakossága részére, akik az alább részletezett feltételek mellett, az év végéig, előzetesen egyeztetett időpontban, háztartásonként mindösszesen maximum 400 kg lom egyszeri beszállítására kapnak lehetőséget az FKF Nonprofit Zrt. két hulladékudvarában kialakított hulladékgyűjtőponton:

  • XV. kerület, Károlyi Sándor utca 166. 
  • XXII. kerület, Nagytétényi út 335. 

Az érintett kerületek lakosainak emellett a Pusztazámori Regionális Hulladékkezelő Központban további egyszeri maximum 400 kg/háztartás lomhulladék díjmentes leadására is lehetőségük van. 

A kedvezmény személyes beszállítással, a jogosultság igazolásához szükséges dokumentumok bemutatásával vehető igénybe.
Jogosultság igazolásához szükséges dokumentumok:
  • kedvezményezett kerületre  szóló lakcímkártyája,
  • azonos névre kiállított személyigazolvány,
  • illetve a lakcímkártyán szereplő lakóingatlanra vonatkozó utolsó időszaki hulladékszállítási díj befizetését igazoló dokumentum (csekkszelvény, átutalási igazolás, közös képviselői igazolás stb.)
A beszállításhoz a hulladékudvarokban előzetes telefonos időpontfoglalásra van szükség, amely az alábbi számokon tehető meg.

Időpontfoglalásra 2020. június 29-től van lehetőség. Kérjük, az időpontfoglalásnál feltétlenül jelezze kollégáink részére, hogy a kiegészítő kompenzációs szolgáltatási csomag igénybevételére foglal időpontot.


Hulladékudvar
Időpontfoglalás hívószáma 
(hívható H-P: 8-13-ig, SZO: 8-12-ig)
XV. Károlyi Sándor u. 166.
06-20-221-6171
XXII. Nagytétényi út 335.
06-30-860-7807

Kérjük, a lefoglalt időpontra pontosan érkezzen! 

A kiegészítő kompenzációs szolgáltatási csomag igénybevételére való jogosultságot és a fent felsorolt iratokat munkatársaink minden esetben ellenőrzik.

Munkatársaink a hulladékudvarokba beszállított lomhulladékot mérlegen lemérik, majd az adott fogyasztási helyre a központi informatikai rendszerünkben beregisztrálják. Ezt követően a lomhulladék a kijelölt hulladékgyűjtőponton a konténernél leadható. A beszállított lomhulladékok kirakodásában segítséget nyújtani nem tudunk, az minden esetben az igénybe vevő feladata.

További fontos tudnivalók: 

  • Egy járművel egy kiegészítő kompenzációs szolgáltatásra jogosult érkezhet, illetve a hulladék beszállítása és leadása során jelen kell lennie személyesen is.
  • Azon ügyfeleink, akik folyó naptári évben már szállítottak be lomhulladékot a hulladékgyűjtő udvarainkba, számoljanak azzal, hogy kizárólag az idei év folyamán és mindösszesen 1 200 kg/háztartás mennyiségig lehet lomot leadni.
  • Kérjük az időpontra érkezőket, hogy a rendelkezésükre álló időkeret miatt a lehetőségekhez mérten pontosan mérjék fel a kirakodás várható időtartamát, így biztosítva, hogy az előjegyzett időpontok egész nap tarthatók legyenek. Ügyfeleinket csak a lefoglalt időtartam keretein belül tudjuk kiszolgálni.
  • A beszállítható úgynevezett nagydarabos hulladék, vagy lomhulladék nem tartalmazhat veszélyes hulladékokat, kommunális hulladékot, szelektíven gyűjthető egyéb hulladékot, valamint építési és bontási hulladékot sem. Ezen hulladékokra Társaságunk egyéb elhelyezési lehetőségeket biztosít, így kérjük ezeket NE a lomhulladék közé tegyék, mert munkatársaink nem vehetik át azokat.


A fent leírtakon felül minden környezettudatos budapesti lakosnak lehetősége van, hogy a feleslegessé vált, de más számára még használható (eredeti funkcióját betöltő, nem szennyezett), nem hálózati árammal működő tárgyaikat, bútoraikat nyitva tartási időben ingyenesen leadják Társaságunk két Szemléletformáló és Újrahasználati Központjában (1151 Budapest, Károlyi Sándor utca 166. és 1186 Budapest, Besence utca 1/A).


A három hónapos rendkívüli járványhelyzet miatt összesen 61 nap, így 61 körzet lomtalanítása maradt el, amit a szoros éves lomtalanítási programba már nem lehet beilleszteni, tekintettel az ünnepi időszakokra, téli időjárásra, valamint az FKF dolgozóinak törvényes munkaidő kereteire.

Társaságunk ennek ellenére már most, a lomtalanítási szolgáltatás újraindításával és a kiegészítő kompenzációs csomag elindításával párhuzamosan keresi a lehetőségét, hogy a belső erőforrások átcsoportosításával, valamint további intézkedések révén az elmaradt kerületek lakossága se szenvedjen hátrányt. Ahogy azt már többször jeleztük, Társaságunk meg fogja találni a módját, hogy azokban a kerületekben, ahol a járványhelyzet miatt elmaradt a lomtalanítás, belátható időn belül pótolja a szolgáltatást. Ennek érdekében Társaságunk megkezdte az érintett kerületek vezetésével az egyeztetést.